W 1972 roku czołowy przedstawiciel teatru absurdu, Eugène Ionesco, napisał sztukę będącą wariacją na temat Szekspirowskiego Makbeta. Ionesco ukazuje mechanizm rodzenia się żądzy władzy z perspektywy doświadczeń XX-wiecznych totalitaryzmów. Wraz z II wojną światową rozpoczął się trwający do dzisiaj proces racjonalizacji i systematyzacji okrucieństwa. Zbrodnie ludobójstwa są jego krwawym pokłosiem. Przenosząc akcję Macbetta na pole golfowe, twórcy spektaklu starają się zajrzeć w kulisy władzy – władzy ponadczasowej – rozpoznawanej za pomocą mitów kulturowych i wiedzy historycznej oraz współczesnej władzy – zmutowanej przez media i mity popkultury.
Za ten spektakl Teatr Papahema otrzymał niedawno trzecią nagrodę na 20. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku. Twórców doceniono "za interpretację kondycji współczesnego świata przez pryzmat sztuki Eugène Ionesco oraz zastosowanie różnych technik aktorskich i pełną młodzieńczej energii kreację zespołową".
Spektakl powstał dzięki wsparciu Urzędu Miejskiego w Białymstoku.