• Slider 837
  • Slider 834
  • Slider 815
  • Slider 795
  • Slider 842

Znamy laureatów 43. Biesiady Teatralnej w Horyńcu-Zdroju

PROTOKÓŁ
z posiedzenia jury 43. Biesiady Teatralnej – Horyniec-Zdrój 2022

 

Jury Konfrontacji Zespołów Teatralnych Małych Form w składzie:
Tomasz Karolak – przewodniczący
Łukasz Drewniak
Robert Konowalik

 

po obejrzeniu w dniach 17 – 19 lutego 2022 roku 12 spektakli konkursowych postanowiło przyznać następujące nagrody i jedno wyróżnienie.

W kategorii zespołów teatralnych małych form

Złoty Róg Myśliwski Króla Jana wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 3 500 zł ufundowaną przez Marszałka Województwa Podkarpackiego otrzymuje Teatr Kąt z Jarosławskiego Ośrodka Kultury i Sztuki za spektakl Tańce w Ballybeg Briana Friela w adaptacji i reżyserii Pawła Sroki.

Srebrny Róg Myśliwski Króla Jana wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 3 000 zł ufundowaną przez Dyrektora Centrum Kulturalnego w Przemyślu trafia do Teatru w Międzyczasie z Młodzieżowego Domu Kultury Fort 49 „Krzesławice” w Krakowie za spektakl Kartki z teraźniejszości w reżyserii i choreografii Pauliny Wysockiej-Fularz.

Brązowy Róg Myśliwski Króla Jana wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 2 500 zł ufundowaną przez Wójta Gminy Horyniec – Zdrój  został przyznany Teatrowi THE M.A.S.K. Stowarzyszenia Kreatywny Bielsk Podlaski za przedstawienie Jak ty nic nie rozumiesz według Stefanii Grodzieńskiej i Jerzego Jurandota w reżyserii Mateusza Sacharzewskiego.

W kategorii indywidualnych dokonań twórczych

Złotą Misę Borowiny wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 2 000 zł ufundowaną przez Starostę Powiatu Lubaczowskiego  otrzymuje Karolina Słonka z Teatru Ryba Latająca za rolę Poli Nireńskiej w spektaklu Odważyłam się zdjąć buty w reżyserii Anny Maśki.

Srebrną Misę Borowiny wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 1 500 zł ufundowaną przez Dyrektora Centrum Kulturalnego w Przemyślu otrzymuje Michał Studziński za kreację w monodramie Iwan Karamazow zwraca bilet w reżyserii Stanisława Miedziewskiego z Teatru Rondo ze Słupskiego Ośrodka Kultury.

Brązową Misę Borowiny wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 800 zł ufundowaną przez Dyrektora Centrum Kulturalnego w Przemyślu otrzymuje Katarzyna Jaworska za rolę Lidii Wasiliewny w przedstawieniu Staromodna komedia Aleksieja Arbuzowa w reżyserii Ryszarda Jakubisiaka i Patryka Kozłowskiego z warszawskiego Teatru Parabuch.

Wyróżnienie w wysokości 500 zł ufundowane przez Centrum Kulturalne w Przemyślu i nagrodę rzeczową w postaci obrazu autorstwa Mirosława Golasińskiego z galerii „Za rzeką” zatytułowanego Karpaty ukraińskie przyznano pani Helenie Wilczek z Teatru Sioło z Gminnego Ośrodka Kultury i Czytelnictwa w Rakszawie za naturalność scenicznej obecności, odwagę w dzieleniu się osobistymi wspomnieniami i rolę Chochoła w spektaklu Wesele w reżyserii Anety Adamskiej i Macieja Szukały.

Nagroda specjalna „Róża Horyniecka” w postaci statuetki trafia w ręce zespołu aktorskiego Teatru Kapslok za spektakl Sceny z życia Ephraima Kishona w reż. Grzegorza Reszki.

Nagrodę specjalną Tomasza Karolaka pod nazwą First Class Support Prize w postaci zaproszenia do Warszawy i zobowiązania do dwukrotnej prezentacji spektaklu na warunkach zawodowych przed produkcjami Teatru Imka dyrektor warszawskiej sceny przyznaje zespołowi The M.A.S.K Stowarzyszenia Kreatywny Bielsk Podlaski za przedstawienie Jak ty nic nie rozumiesz według Stefanii Grodzieńskiej i Jerzego Jurandota w reżyserii Mateusza Sacharzewskiego.

 

Jury pragnie podkreślić wyjątkowość i wysoki poziom tegorocznej edycji Biesiady Horynieckiej. Cieszymy się, że udało się nam spotkać pomimo wciąż trwającej pandemii, że twórcy teatru amatorskiego nie poddali się i nadal przygotowują nowe premiery, szukają tematów i tytułów, które mogą ocalić w publiczności pragnienie uczestnictwa w kulturze, podtrzymać ją na duchu, wskazać nowe kierunki myślenia o życiu i scenie. Teatr amatorski zawsze był wspólną debatą o tym, kim jesteśmy, co daje nam sztuka, jak mamy dzielić się naszą wrażliwością. Zaciskamy zęby i gramy dla ludzi, rozśmieszamy ich i wzruszamy, robimy teatr może biedny, ale ważny, mądry i szczery. Żadna pandemia nie powstrzyma teatru, może co najwyżej wyostrzyć nasze sądy i potrzeby, doprowadzić do intensywniejszego kontaktu widz-artysta, za którym wszyscy tęsknimy.

Jury uważa, że 12 konkursowych przedstawień było reprezentatywnym wyborem najnowszych spektakli teatru amatorskiego. W Horyńcu pojawiły się wszystkie jego najważniejsze nurty. Dziękujemy organizatorom, uczestnikom i widzom za to festiwalowe spotkanie. Za rozmowy na omówieniach, za temperaturę odbioru na sali, za otwartość i nadzieję zapisaną w konkursowych przedstawieniach.

 

 

Zobacz zdjęcia z pierwszego dnia

 

Zobacz zdjęcia z drugiego dnia

 

Zobacz zdjęcia z trzeciego dnia

 

Zobacz zdjęcia z gali finałowej

  • Biesiada TeatralnaOgólnopolski Festiwal Kapel Folkloru MiejskiegoKarpackie Biennale Grafiki Dzieci i MłodzieżyJazz bez

  • Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych

Copyright © 2021 Centrum Kulturalne w Przemyślu | Wszelkie prawa zastrzeżone